
Ви знаходитесь тут: МАТЕР¶АЛИ ЩОДО РОБОТИ З ПРОФ¶ЛАКТИКИ ПРАВОПОРУШЕНЬ ТА ПРАВОВОГО ВИХОВАННЯ СЕРЕД НЕПОВНОЛ¶ТН¶Х Профлактика правопорушень серед неповнолтнхСьогодн надто актуальною виступа проблема зростання правопорушень серед молод. Профлактика правопорушень неповнолтнх передусм проблемою педагогчною, бо вона пов’язана з виршенням певного кола виховних завдань. Тому в цй справ особливе мсце ма зайняти рання профлактика, яка ма розпочинатися вже з дитячого садка й початкових класв школи, коли закладаються основи характеру, ставлення до оточуючих, поведнки в побут. Що сьогодн робиться в цьому план? Небагато. Не все можливе робить школа, хоч саме вона повинна нести моральну вдповдальнсть за вчинки свох вихованцв.Кримногенна ситуаця, яка склалася в Укран, переросла в найбльш небезпечне соцальне лихо. Тому особливою сьогодн проблема педагогчного впливу на учнв з рзними вдхиленнями в моральному розвитку. У робот з такими пдлтками дуже важливим особистсно орнтований пдхд. Як свдчить практика, його ефективнсть залежить безпосередньо вд врахування педагогом найважливших типологчних особливостей, властивих цй категор учнв.При визначенн типолог учня-правопорушника, покладено вивчення комплексу ознак, як вдображають: особливост середовища, в якому формувалася особа правопорушника; особливост його духовного свту (вдхилення у сфер потреб, нтересв, звичок); моральне обличчя; ставлення до провдно дяльност; статус у класному колектив; роль, виконувана у груп з протиправною спрямованстю; взамозв’язок внутршньо готовност зовншнх можливостей при вибор протиправно поведнки; ставлення до вчиненого правопорушення. На цй основ видлено чотири типи правопорушникв, назва кожного з яких залежить вд спрямованост особистост.До першого типу правопорушникв – конфлктно-ситуативного з переважаючою позитивною спрямованстю – вдносяться неповнолтн, формування особистост яких проходило в позитивному середовищ. У таких пдлткв переважають позитивн потреби в соцальному сплкуванн. У них спостергаються здебльшого соцально-корисн нтереси, хоча правомрн шляхи х задоволення обмежен. Звички до безцльного проведення часу майже не виражен. Для цього типу правопорушникв характерними попередня морально-позитивна поведнка, середня яксть дяльност мислення й самоорганзац, сумлнне ставлення до навчання, вдносно висока працездатнсть. Вони – члени колективу класу, не зольован. Потрапляючи до групи правопорушникв, тримаються незалежно, часто з ними не рахуються, проте так особи вдграють роль виконавцв.Так неповнолтн правопорушення вчинили вперше, випадково, всупереч загальнй спрямованост особистост. Це стало можливим головним чином унаслдок ситуац. У вибор варанта поведнки велику роль вдграють легковажнсть, помилкова оцнка дй та х наслдкв, поднана з самовпевненстю. Пдлтки розкаюються у вчиненому.До ц групи слд вднести неповнолтнх, як вчинили правопорушення внаслдок сильного душевного хвилювання стресового стану. Проте навть якщо правопорушення ма поодинокий характер випадковим у процес формування особистост, воно завжди виступа як ознака, що свдчить про недолки морального й емоцйно-вольового виховання ндивда.До другого типу правопорушникв – неврвноважено-ситуативного з незначною негативною спрямованстю – вднесено учнв, особа яких формувалася у середовищ з невеликими вдхиленнями. У них найбльше розвинут матеральн потреби. Вони вддають перевагу особистим нтересам перед колективними, але правомрн можливост х реалзац обмежен.У правопорушникв цього типу, як правило, спостергаються звички догдливост, безцльного проведення часу, бродяжництва. Моральн елементи х свдомост досить невиразними. Це учн з вдносно середньою якстю дяльност, мислення самоорганзац, низьким нтересом до навчання, середньою працездатнстю. Вони безв
Розмр шрифту: укр
МАТЕР¶АЛИ ЩОДО РОБОТИ З ПРОФ¶ЛАКТИКИ ПРАВОПОРУШЕНЬ ТА ПРАВОВОГО ВИХОВАННЯ СЕРЕД НЕПОВНОЛ¶ТН¶Х - Харквська спецалзована школа ¶-¶¶¶ ступенв 156
Комментариев нет:
Отправить комментарий